ORGANISMOA: Eusko Jaurlaritza
XEDEA
Lehiakortasuna babestea eta bultzatzea, merkataritza-sektorearen eraldaketa digital eta iraunkorraren bidez.
ERAKUNDE ONURADUNAK
- Jarduera nagusia EJSN-2009ko kodeetan jasota duten mikroenpresak eta ETEak: 45-46 eta 47
- Irabazi-asmorik gabeko elkarteak, federazioak eta konfederazioak, baldin eta estatutuetako eta jarduera-programetako helburuen artean merkataritza-sektorearen interesak defendatzea badute eta JESN-2009ko 45,46 edo 47 kodeetan jasotako jardueraren batean badihardute.
DIRUZ LAGUN DAITEKEEN KONTEPTUA
LERROA → Mikroenpresei, enpresa txikiei eta ertainei zuzendutako laguntza-lerroaren barruan, honako hauek lagunduko dira diruz:
a) Eraldaketa digitalera bideratutako gastuak: online merkataritza-estrategiaren eta komunikazio-estrategiaren, negozio-ereduaren eta erosketa-esperientziaren hainbat eremu hobetzeko
teknologia berrien proiektuak izango dira:
1) Bezero-arreta, harekiko harremana eta haren gaineko ezagutza hobetzea, eta fidelizatzea,
teknologia berriak eta analitika aurreratuko teknikak erabiliz.
2) Merkataritza-establezimenduen eraldaketa digitalean inbertitzea, salmenta-funtzionaltasunak txertatu, mantendu edo hobetzeko, negozio-ereduen omnikanalitatea sustatzen duten eta
bezeroen ingurune digitaleko erosketa-esperientzia hobetzen duten kanal digitalen bidez.
3) Zibersegurtasuneko soluzioak.
4) Negozio baten barruan barne-komunikazioa hobetzeko plataformak, edo negozioen artean edo intereseko beste figura batzuen artean, elkarrekiko ekintzak abiarazteko, elkarren mesedetan eta lan egiteko modua hobetzeko, bai eta bezero-arreta hobetzeko eta kopurua
handitzeko ere.
5) Produktuak estandarizatzea eta informazioa sortzea.
6) Aplikazio informatikoak garatzea, telefono mugikor adimendunetarako edo produktuak eta zerbitzuak sustatzeko balio duten bestelako gailu edo bitarteko digitaletarako.
b) Salmenta-puntua eraldatzeko gastuak: salmenta-espazio fisikoa kontsumitzaileen behar eta ohitura berrietara nahiz kudeaketa-eredu berrietara egokitzeko teknologia berrien proiektuak izango dira:
1) Saltokiko kudeaketa digitalizatzea, negozioaren barne-kudeaketako eragiketa bat edo
batzuk optimizatuz, integratuz edo automatizatuz, hornitzaileekiko eta azken bezeroarekiko
harremana barne.
2) Negozioaren bideragarritasunari, erabakiak hartzeari, transmisio potentzialari edo belaunaldi-erreleboari buruzko autodiagnostikoak egiteko tresna teknologikoak eskuratzea.
3) Merkataritza ibiltariaren eraldaketa digitala eta merkaturatzeko bide laburrak.
4) Salmenta-prozesua hobetzea, establezimenduan edo merkataritza-eremuan formula omnikanalen bidez eskaerak jasotzea erraztuko duten teknologia berriak txertatuz.
5) Teknologia berriak aplikatzea salmenta-puntuan, erositako produktuen ordainketa-prozesua hobetzeko eta eguneratzeko, bai eta merkataritza-establezimenduetan ilarak eta pilaketak saihesteko, txanden kudeaketa hobetzeko eta aldez aurreko bisita erreserbatzeko ere.
6) Establezimendu fisikoan erosketa-esperientzia hobetuko duten altzari teknologikoak erostea.
7) Bezeroekiko harremanetan marketin erlazionaleko edo harreman-hobekuntzako teknikak txertatzea.
c) Jasangarritasunari eta ekonomia zirkularrari lotutako gastuak: energiaren eta baliabideen
1) Saltokiek eta kontsumitzaileek beren establezimenduetan sargaien kontsumoa murrizteko inbertsioak, eta horien ordez ingurumena gehiago errespetatzen duten beste aukera batzuk ezartzea.
2) Produktuak edo, hala dagokionean, hondakinak banatzeko, entregatzeko eta itzultzeko eragiketak optimizatzea, kostuak eta ingurumen-inpaktua murriztuko dituzten teknologia eta lankidetza-ekosistema berriak erabiliz, eta, horretarako, azken miliari arreta berezia eskainiz.
3) Merkataritza-establezimenduetan energia-kontsumoaren eta bestelako horniduren efizientzia hobetzeko irtenbide teknologikoak, oinarri teknologikoko prozesuak, ekoefizienteak edo hondakinak (biohondakinak, papera, plastikoa, beira, etab.) behar bezala bereizteko prozesuak ezartzea, ondoren birziklatzeko eta balorizatzeko.
4) Entrega-puntu adimendunak instalatzea
5) Energia-iturri berriztagarriak instalatzea eta berotzeko potentzial handiko gas hozgarri fluordunak erabiltzen dituzten teknologiak atmosfera berotzeko ahalmen gutxiko edo txikiko teknologiekin ordeztea merkataritza-erabilerako establezimenduen klimatizazioan.
6) Jasangarritasuna, klima-aldaketara egokitzea eta efizientzia areagotzera bideratutako beste proiektu eta irtenbide batzuk, ekonomia erresiliente eta karbono gutxikorantz bideratuak, baita hondakin-ekoizpena murriztera eta produktu-berrerabilpena, ekonomia zirkularra
eta hondakinak zero izatea sustatzera bideratuak ere.
d) Hornidura-kateari eta trazabilitateari dagozkien gastuak:
1) Tokiko ekoizleen, merkataritzako ETEen eta banatzaileen arteko elkarreragina eta elkarlana bermatzeko lankidetza-plataformak.
2) Banatzaileen merkataritza elektronikoko webguneetan tokiko edo kilometro zeroko hornitzaileak integratzea bultzatzeko gastuak.
3) Teknologia berrietan egindako inbertsioak, banaketa-kanal osoan produktuaren trazabilitatea edo beste ezaugarri batzuk ezagutzeko, bai linealean, bai bidalketan eta banaketan.
4) Lineal fisikoan eta online linealean eskainitako aukera optimizatzea.
LERROA → Elkarteei zuzendutako laguntza-lerroaren barruan, honako hauek lagundu ahalko dira diruz:
a) Bazkideen kolektiboaren eraldaketa digitalera bideratutako gastuak:
1) Kontsumitzaile-arreta, harekiko harremana eta haren gaineko ezagutza hobetzea, eta fidelizatzea, teknologia berriak eta analitika aurreratuko teknikak erabiliz.
2) Elkarteen eraldaketa digitalean inbertitzea, salmenta-funtzionaltasunak txertatu, mantendu edo hobetzeko, omnikanalitatea sustatzen duten eta bezeroen ingurune digitaleko erosketa-esperientzia hobetzen duten kanal digitalen bidez.
3) Komunikazioa eta ikusgarritasuna hainbat bitarteko edo euskarri digitaletan, teknologia berriak erabiliz.
4) Merkatuari, lehiari edo SEOri buruzko metrikak eta analisiak.
5) Zibersegurtasuneko soluzioak.
6) Barne-komunikazioa hobetzeko plataformak, edo negozioen artean edo intereseko beste figura batzuen artean, elkarrekiko ekintzak abiarazteko, elkarren mesedetan eta lan egiteko modua hobetzeko, bai eta bezero-arreta hobetzeko eta kopurua handitzeko ere.
7) Produktuak estandarizatzea eta informazioa sortzea.
8) Aplikazio informatikoak garatzea, telefono mugikor adimendunetarako edo produktu eta zerbitzu kolektiboak sustatzeko balio duten bestelako gailuetarako.
b) Salmenta-puntua modu kolektiboan eraldatzeko gastuak:
1) Merkataritza ibiltariaren eraldaketa digitala eta merkaturatzeko bide laburrak modu kolektiboan.
2) Salmenta-prozesua hobetzea, establezimenduan edo merkataritza-eremuan formula omnikanalen bidez eskaerak jasotzea erraztuko duten teknologia berriak txertatuz.
c) Jasangarritasunari eta ekonomia zirkularrari lotutako gastuak:
1) Saltokiek eta kontsumitzaileek sargaien kontsumoa murrizteko inbertsioak, eta horien ordez ingurumena gehiago errespetatzen duten beste aukera batzuk ezartzea.
2) Produktuak edo, hala dagokionean, hondakinak banatzeko, entregatzeko eta itzultzeko eragiketak optimizatzea, kostuak eta ingurumen-inpaktua murriztuko dituzten teknologia eta lankidetza-ekosistema berriak erabiliz, eta, horretarako, azken miliari arreta berezia eskainiz.
3) Merkataritza-establezimenduetan energia-kontsumoaren eta bestelako horniduren efizientzia hobetzeko irtenbide teknologiko kolektiboak, oinarri teknologikoko prozesuak, ekoefizienteak edo hondakinak (biohondakinak, papera, plastikoa, beira, etab.) behar bezala
bereizteko prozesuak ezartzea, ondoren birziklatzeko eta balorizatzeko.
4) Jasangarritasuna, klima-aldaketara egokitzea eta efizientzia areagotzera bideratutako beste proiektu eta irtenbide kolektibo batzuk, ekonomia erresiliente eta karbono gutxikorantz bideratuak, baita hondakin-ekoizpena murriztera eta produktu-berrerabilpena, ekonomia zirkularra eta hondakinak zero izatea sustatzera bideratuak ere.
d) Hornidura-katea eta trazabilitateari dagozkion gastuak: azken miliako entregaren efizientzia eta jasangarritasuna hobetzeko konponbide teknologikoen proiektuak izango dira:
1) Tokiko ekoizleen, merkataritzako ETEen eta banatzaileen arteko elkarreragina eta elkarlana bermatzeko lankidetza-plataformak.
2) Banatzaileen merkataritza elektronikoko webguneetan tokiko edo kilometro zeroko hornitzaileak integratzea bultzatzeko gastuak.
3) Teknologia berrietan egindako inbertsioak, banaketa-kanal osoan produktuaren trazabilitatea edo beste ezaugarri batzuk ezagutzeko, bai linealean, bai bidalketan eta banaketan.
e) Diruz lagundu daitezkeen bestelako gastuak.
1) Merkataritza-guneetan WiFi sareak ezartzea.
2) Merkataritza-eskaintzari buruzko informazioa ematen duten aplikazioak, baita tokitik hurbil dauden arkitektura-, historia- edo kultura-ondareko elementuena edo kultura- edo arte-ekitaldietarako deialdiena, turismoa hainbat esparrutan sustatzeko: gastronomian, kulturan eta erosketetan.
DIRUZ LAGUNDU DAITEZKEEN GASTUAK
1. LERROA → MIKROENPRESAK, ETEAK:
• Eraldaketa digitalera bideratutako gastuak.
• Salmenta-puntua eraldatzeko gastuak
• Iraunkortasunari eta ekonomia zirkularrari lotutako gastuak
• Hornidura- eta trazabilitate-kateari dagozkion gastuak
Gutxieneko inbertsioa: 1.500 €(BEZik gabe). Gutxieneko fakturak baino ez dira onartuko. 500 eurokoa edo hortik gorakoa (BEZik gabe).
2. LERROA → ELKARTEAK, ELKARTEAK, FEDERAZIOAK ETA KONFEDERAZIOAK:
• Bazkideen kolektiboaren eraldaketa digitalera bideratutako gastuak
• Salmenta-puntua modu kolektiboan eraldatzeko gastuak
• Iraunkortasunari eta ekonomia zirkularrari lotutako gastuak
• Hornidura- eta trazabilitate-kateari dagozkion gastuak
Gutxieneko inbertsioa: 50.000 €(BEZik gabe). 500 €edo gehiagoko (BEZik gabe) gutxieneko fakturak baino ez dira onartuko.
Bi lerroetan Gauzatzeko epea 2022ko urtarrilaren 1etik 2023ko martxoaren 31ra artekoa izango da, biak barnean. Finantzaketarako aurkeztutako proiektua egun horretan burutu beharko da.
DIRU-LAGUNTZAREN ZENBATEKOA
Inbertsioaren % 100eraino (BEZik gabe)
EPEAK
Eskabideak aurkezteko epea 2022ko abenduaren 20tik 2023ko urtarrilaren 19ra bitartekoa izango da
ESKABIDEAK AURKEZTEA
Eskabideak aurkeztu ahal izango dira HEMEN