Merkataritza Irekia Bizkaian programak sare sozialetako prestakuntza eta merkataritzaren omnikanalitatea jorratu ditu ardatz nagusi gisa
Bizkaiko Merkataritzako Enpresarien Konfederazioak, CECOBIk, Bizkaiko Foru Aldundiarekin lankidetzan, aurtengo urterako planifikatutako "Merkataritza Irekian Bizkaian" tailer eta hitzaldien programa itxi berri du. Proiektu horretan 800 pertsonak baino gehiagok hartu dute parte, eta hainbat gai bildu ditu. Gai horiei esker, merkataritzaren sektoreko eragile guztiek etorkizuneko erronkei heldu ahal izan diete, beren negozioetarako ezagutzarekin eta bermeekin. "Aurten, inoiz baino ahalegin handiagoa egin dugu merkataritza digitalizaziora egokitzeko, esparru guztietan, eta ez online salmentan bakarrik", azaldu du Pedro Campo CECOBIko presidenteak. Horregatik, tailer horietan ukitu diren gai nagusiak, batez ere praktikoak, sare sozialak, orojakiletasuna eta salmentak puntu fisikora erakartzea izan dira. Guztira, 50 ekintza garatu dira aurtengo martxotik abendura bitartean, horietako asko online formatuan, edukiera eta bilerak murriztu direlako.
Marketin digitalak "Merkataritza Irekia Bizkaian" programaren prestakuntza-ahalegin asko egin dituen arren, beste arlo batzuk ere izan dira, hala nola erakusleiho-apainketa, merkataritzaren kudeaketa, emozioen kudeaketa, salmenta-teknikak edo personal shopper, eskaintzaren parte izan direnak. Hura definitzeko, CECOBI etengabe egon da harremanetan konfederazioko elkarteekin, haien ekarpenak sartzeko eta haien beharretara ahalik eta gehien egokitzeko. Horregatik, gremio-elkarteek, hala nola BIPE Irudi Pertsonaleko Enpresen Elkarteak edo Bizkaiko harakin eta harakinen Elkarteak, prestakuntza espezifikoa izan dute beren sektoreentzat.
Programako tailerrek 2 eta 8 ordu arteko iraupena izan dute, zikloen kasuan. Helburua jarraipen erraza egitea izan da, eta, aldi berean, merkataritza-jarduerarekin bateragarri egitea. Oro har, parte-hartzaileek oso ondo baloratu dituzte tailerrak eta zikloak, eta puntuaziorik onena lortu dutenak Google My Business, fardelak edo mindfulness-ak izan dira, 10etik 9 puntu baino gehiagorekin. "Saltokiek uste dute ikastaroak oso erabilgarriak direla beren negozioetarako, batez ere gaur egungo pandemiak bizkortu egin dituelako sare sozialetarako eta aurrez aurreko sareko sareetarako zenbait prozesu", adierazi du Campok.
HITZALDI ZIKLOA
"Merkataritza Irekia Bizkaian" programaren barruan, iraila eta azaroa bitartean egindako "Activa tus venta" hitzaldi-zikloa nabarmendu du; bertan, Ines Torremocha, Laura Cantizano eta Pablo Foncillas adituek jarraibideak eman zituzten salmenten prozesuei, aplikazio emozionalei eta sektoreko omnikanalitateari buruz. Hitzaldiok Euskalduna jauregian bertan eta streaming bidez jarraitu ahal izan dira, eta urteko egitarauaren itxiera ofiziala ekarri dute. Ainara Basurko Ekonomia Sustapeneko diputatua eta Pedro Campo CECOBIko presidentea izan dira bertan.